Lietuviai garso režisieriai Aleksandra ir Vilius Kerai pirmieji žinomoje Lietuvos istorijoje, kurių darbai garsina Lietuvos vardą didžiausiuose muzikos apdovanojimuose „Grammy“. Los Andželą specialiai dėl šios įspūdingos muzikos nakties, pasaulyje garsi profesionalų pora šįkart aplankė jau antrąjį kartą, bet jų darbai nominantų sąrašuose puikuojasi jau trečius metus iš eilės. Šįkart – net dvejose skirtingose nominacijose.
„Microsoft Theater“ vykstantys apdovanojimai prie ekranų prikausto milijonus, o užkulisiuose bręsta naujos pažintys ir projektai. Tačiau pora savo dalyvavimo pasaulinio garso šou nesureikšmina ir apie savo nuopelnus Lietuvos vardo garsinimui ir akademinės muzikos populiarinimui kalba kukliai. Visgi sako, kad šiemet aiškiai pajautė, kad Lietuvos muzikų ir profesionalų vardas tapo dar geriau žinomas pasaulyje.
Šįkart nominuoti net du albumai, su kuriais dirbo pasaulyje garsi profesionalų pora. Albumas „Weinberg: Symphonies Nos. 2 & 21“ įrašytas su Mirga Gražinyte-Tyla, solistu smuikininku Gidon Kremer, Birmingemo simfoniniu orkestru ir „Kremerata Baltica“. O „A Te, O Cara“, kuriame kūrinius atlieka amerikietis tenoras Stephenas Costello ir Kauno miesto simfoninis orkestras, pretendavo gauti geriausio klasikinio vokalinio albumo titulą.
„Mes pagalvojome, kad įvyko stebuklas arba klaida. Kai į sąrašą patenka vienas albumas, tai jau yra stebuklas, o dabar netgi du. Džiaugiamės dukart, nes tai du skirtingi muzikantai – Mirga Gražinytė Tyla ir Kauno simfoninis orkestras – dvejose skirtingose nominacijose“, – apie pirmąsias mintis sužinojus, kad šiemet nominuoti net du Lietuvoje įrašyti albumai pasakoja Vilius Keras.
Lietuvių garso režisierių pora pasakoja, kad 62-ąjį kartą vykstantys „Grammy“ jiems buvo kitokie ne vien dėl liūdnos jų atmosferos, kai dar besirenkančių į salę dalyvių nuotaikas aptemdė atskriejusi žinia apie legendinio krepšininko Kobe Bryant ir 8 sraigtasparnio keleivių žūtį. Šiemet profesionalų pora lengviau prisijaukino Los Andželą, apdovanojimų erdvės buvo pažįstamos, pavyko užmegzti pažinčių.
„Šiemet buvo tikrai lengviau iš buitinės pusės, žinojome, kur eiti, kaip kas vyks, nes pernai jaudulys buvo didžiulis, o jo pridėdavo kai nežinojome, kaip pasiimti bilietus, kur nueiti ir kiek tai truks. Tačiau šiemet ir didesnis laukimas. Jeigu pernai tai buvo visiškas stebuklas, pasimetimas, daug naujų įspūdžių. Šiemet laukėm dar labiau, žinojome, kad šis šou yra įspūdingas, pasiteisina apibrėžimas, kad tai yra nuostabiausia muzikos naktis metuose“, – pasakojo Aleksandra Kerienė
Ir nors šįkart auksinio gramofono lietuviai dar neatsiėmė, turime kuo didžiuotis. Kerai sako, kad Lietuvos akademinė muzika vis labiau žinoma ir vertinama pasaulyje.
„Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje akademinės muzikos srityje matomas didžiulis Lietuvos šuolis į priekį. Lietuva yra tarp didžiausių lyderių – tiek solistai, operos dainininkai, dirigentai, šiuo metu netgi orkestrai“, – džiaugėsi Vilius Keras, kukliai nesureikšmindamas savo ir žmonos Aleksandros bei kitų Lietuvos muzikos profesionalų, dirbančių su muzikos įrašais, žinomumo.
Pernai „Grammy“ apdovanojimuose Aleksandros ir Viliaus Kerų vardai skambėjo, kai garso režisierių pora auksinei gramofono statulėlei nominuota už Giuseppe Verdi operos „Rigoletas“ įrašą su jau šviesaus atminimo rusų baritonu Dmitrijumi Chvorostovskiu.